Velkommen til Renault Trucks indhold
Services
"Regenerate": lastbiler, der holder længere uden kompromiser
#JoinTheGoodMove
Sep. 26 2023
Renovér i stedet for at udskifte. Opdatér i stedet for at ændre alt. For at udvikle bæredygtig godstransport og give dig mulighed for at øge levetiden for dine lastbiler tilbyder Renault Trucks et program baseret på principperne i den cirkulære økonomi.
Den cirkulære økonomi er baseret på princippet om at reducere forbruget af råmaterialer, forlænge produkternes levetid og i sidste ende forbedre deres genanvendelighed. Vi siger i sidste ende, fordi vores hovedmål er at overveje muligheder for genbrug, reparation og transformation, før vi overvejer genanvendelse. Hos Renault Trucks er denne tilgang baseret på tre principper: Regenerering, returnering og genanvendelse.
Renault Trucks har været involveret i reduktion og rationalisering af bæredygtig godstransport i flere år og tilbyder en supportplan, der giver dig mulighed for at nå dine ambitioner og holde dine lastbiler på vejen i længere tid med samme præstationsniveau. Renault Trucks foreslår følgende som en del af "Regenerate"-princippet.
Lang levetid og ydeevne
Vores løfte: din lastbil kører yderligere 400.000 km, når softwaren er opdateret.
At få dine lastbiler til at holde endnu længere er en af vores prioriteter. Vi kalder dette første skridt i cirkulariteten for "regenerate". Hvad indebærer det? Der er to hovedelementer:
-
Den software, der er installeret på dine lastbiler, bliver opgraderet. Det betyder, at forbrugsydelsen opdateres.
-
Vores eksperter udfører en diagnose på din lastbil med yderligere tekniske kontroller, der er tilpasset din bils alder og antal kørte kilometer.
Hvis din lastbil er mere end tre år gammel og/eller har kørt mere end 400.000 kilometer, kan den gennemgå en komplet diagnoseinspektion på et af vores servicecentre. Dette program hjælper dig med at garantere tilgængeligheden af dine køretøjer og samtidig gøre dem mere effektive. Den semi-industrielle proces begynder med en grundig inspektion af køretøjet. Derefter gennemgår køretøjet 200 kontroller ved hjælp af specialværktøj. Drivlinen og clean-up systemet er blot to eksempler på de punkter, der kontrolleres. Der udføres også forebyggende vedligeholdelseskampagner som f.eks. udskiftning af dele som turboladeren. Derefter opdateres bilens software. Det betyder, at forbrugspræstationen opdateres. Det giver dig også mulighed for at tale med vores eksperter om de seneste innovationer og den forebyggende vedligeholdelse, der passer bedst til dine behov for at forlænge bilens levetid og forbedre rentabiliteten af dine transportopgaver.
Ikke alene forlænges dine lastbilers levetid, men du kan også reducere dine brændstofudgifter ved at indføre de seneste brændstofbesparende tiltag. Med disse kontroller og denne opdatering efter 400.000 kilometer garanterer vi, at du kan køre yderligere 400.000 kilometer med det samme køretøj og samtidig nyde godt af de samme kvalitets- og rentabilitetsgarantier som med et nyt køretøj.
Spar penge og reducer driftsomkostningerne
Fordelene ved forebyggende vedligeholdelse
En lastbil, der bruges og vedligeholdes korrekt, er en mere effektiv truck. Med den nyeste generation af software og risici for brud og slitage forudset, vil du reducere de perioder, hvor din truck ikke er i brug. Og når der er behov for vedligeholdelse, kan du planlægge det, så det påvirker dine aktiviteter mindst muligt. Derudover kan du bruge din lastbil med maksimal energieffektivitet og samtidig forbedre chaufførens sikkerhed.
Bevarelse af gensalgsværdien
Midtvejseftersynet og opdateringen af din lastbil (eller din flåde) opretholder dens gensalgsværdi, hvilket er en vigtig faktor i forbindelse med afskrivningen af dine køretøjer. Du vil kunne sælge dine lastbiler nemmere, hurtigere og til en bedre pris.
Den cirkulære økonomi i centrum for Renault Trucks' forpligtelser
Hos Renault Trucks har vi forpligtet os til at dekarbonisere vejtransport. Vores mål: at opnå Co2 neutralitet inden 2040.
Takket være den cirkulære økonomi og vores forpligtelse til at forlænge vores lastbilers levetid, er vi med til at bevare miljøressourcer, og vi er med til at reducere CO2-udledningen fra transport (7,7 ton CO2 sparet pr. regenereret eller ombygget lastbil sammenlignet med at købe en ny lastbil, afhængigt af brugen).